diumenge, 2 de gener del 2011

Divendres, dia 8 d’octubre de 2010

Aquest divendres ja feim la classe sencera a l’aula de dibuix. La meva companya d’aventures, na Pili avui no ha pogut venir i m’assec amb les altres mamis de la classe: na Rosa i na Dámaris. Coneguent-nos, ja podeu pensar quin ha estat el nostre tema de conversa, ha, ha!! Avui, que estreno el bloc de dibuix i em sento com un nen amb sabates noves, na Carmen ens proposa una activitat divertida. A llapis, hem de dibuixar una làmina amb almenys una quinzena de peixos. El curiós és que hem de fondre la idea de peix amb la d’un objecte. Per exemple: peix-sabata, peix-bolígraf... Ho he trobat molt entretingut i m’he hagut de rompre el cap per a fer dibuixos divertits. He fet alguna volta per la classe i he vist que els meus companys tenen molta imaginació i realment hem fet una bona feina. El resultat em recorda al d’un còmic, encara que no hem posat els típics entrepans amb text. Jo personalment he intentat crear alguna connexió entre els diferents peixos. Per exemple un peix-llapis que persegueix un peix-llibreta. Crec que una bona font d’inspiració pot ser la pel·lícula d’Alicia en el País de las Maravillas, de Walt Disney. Hi ha un moment que la nena s’endinsa en un bosc i va trobant diferents personatges que són resultat d’una fusió de conceptes diferents: la família d’ocells-bocina, les flors-animals, etc. Tot seguit hem realitzat la primera làmina de ceres. Amb el llapis hem traçat línees rectes i corbades. L’aspecte resultant és com el d’un trencaclosques. Després hem hagut d’emplenar cadascun dels espais resultants amb ceres de colors diferents.

Un cop acabada la làmina de ceres hi hem col·locat la dels peixos a sobre i, a continuació, hem remarcat amb bolígraf negre els dibuixos dels peixos, fent pressió. D’aquesta manera hem aconseguit que els dibuixos dels peixos hagin quedat positivats en colors diferents al revers d’aquesta làmina. Na Carmen ens ha suggerit que una altra activitat que es podria fer amb aquesta tècnica seria escriure una carta. En aquest cas, però, hauríem d'anar amb compte amb l'efecte mirall, ja que l’escriptura quedaria a l’inrevés.

Com que he anat prou lenta pintant amb les ceres, he hagut d’acabar aquesta activitat a casa. Tenia la làmina de ceres a la meitat i he aprofitat un moment de calma per a fer-la i després repassar els peixos per sobre. A la meva filla li ha entusiasmat el resultat dels peixos de colors. Ha quedat com si hagués fet màgia. M’ha fet molta gràcia la seva cara d’emoció i crec que fer una activitat similar amb infants ha de ser molt divertit.

M’ha costat bastant emplenar amb les ceres els espais. Tinc tendència a fer pressió quan escric i a més crec que amb les ceres queda més maco si es fa així. Com a resultat la cera deixa anar molts trossets que s’han d’anar netejant sovint perquè sinó s’embruta molt la làmina. També s’ha d’anar amb molt de compte quan arribes als límits entre els espais. Amb molta facilitat, no te n’adones, estàs pintant sobre el color del costat. Va molt bé usar, en compte de la punta de la cera, la part tallada de l’extrem, que és més fina i et deixa apurar més. Crec que aquesta tècnica requereix paciència i molta habilitat. També canvia molt el resultat depenent de la combinació de colors que utilitzes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada