diumenge, 2 de gener del 2011

Divendres, dia 3 de desembre de 2010

Avui farem la primera làmina de tèmperes. Hem portat una sèrie de colors que na Carmen ens va dir el darrer dia: blau cyan, magenta, groc, blanc i negre Jo he trobat una caixeta que els porta tots i a més et porta el color verd, que no ens fa falta però que ja sé la meva filla l’aprofitarà, ha, ha! També duu com una mena de platet on fer mescles i un pinzell. Es veu que he comprat el kit d’estudiant...

En aquesta làmina hem de crear una retícula com la de les ceres amb almenys uns 20 espais. Els hem d’emplenar només emprant els colors primaris i el blanc, fent les mescles que puguem. La primera sorpresa que hem trobo és que crec que el meu bloc no és per pintar amb tèmperes. La veritat és que quan me’l vaig comprar no m’hi vaig fixar. Errada!!. No hi vaig caure... Quan he començat a pintar he notat com el paper no xucla bé la pintura, es noten massa les passades del pinzell i la làmina comença a corbar-se. He mirat de mesclar un poc d’aigua amb la tempera però era pitjor, aquest tipus de pintura ja ve feta i mesclada, a punt per a pintar.

He començat molt animada, malgrat l’incident del tipus de làmina, però a mesura que anem fent, jo i les meves companyes, ens trobem que s’esgoten les possibilitats de mescles. Arriba un punt que ja ens costa molt fer colors diferents. També em trobo que em costa fer les vores dels espais. No domino gaire l’art del pinzell i he d’anar molt amb seny per a no mesclar colors dels diferents espais. He de dir, però, que poc a poc vaig agafant confiança i em vaig deixant anar. Em relaxa.

Avui no aconsegueixo acabar. M’emporto el bloc cap a casa obert perquè no està eixut. Semblo una nena petita que torna a casa amb les manualitats, ha ha!! Entre setmana m’hi torno a posar. Munto el xiringuito a casa per no tacar res i, amb l’atenta mirada de la meva filla i la meva neboda, que té la mateixa edat, finalitzo la meva petita obra d’art. No cal dir qui va acabar també pintant amb els pinzells...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada