diumenge, 2 de gener del 2011

Divendres, dia 15 d’octubre de 2010


Aquest divendres no he anat a classe perquè estic de viatge. En tornar, les meves companyes m’expliquen que han fet cinc làmines de ceres i jo aprofito per fer-les a casa. Totes es basen en el fet de difuminar la cera. Segona làmina de ceres: hem d’anar aplicant colors a la fulla, fent com unes taques que després hem de difuminar amb el dit, aplicant calor. Comparant amb les làmines dels meus companys i companyes veig que els resultats són molt variats. Jo he optat per no deixar ni un espai en blanc i difuminar cap a tots els sentits, de manera que els colors han arribat inclús a mesclar-se en els espais que es toquen. Ben bé sembla com si hagués explotat petites bombes de color a la làmina. El resultat és una làmina molt viva i alegre. He de dir que he quedat amb el dit adolorit de fer força per a difuminar, ha ha! Però vaja, ha valgut la pena!!

A la tercera làmina de ceres: feim el mateix però en comptes de amb el dit, difuminem amb paper higiènic. L'aparença canvia lleument respecte a la làmina anterior. Suposo que es deu a què el paper xucla una mica de color. Amb els dits tota la cera queda a la làmina. El calor produït pel nostre cos i fins i tot la nostra suor pot fer que facem córrer més la cera, més lluny. En canvi, amb el paper, crec que el difuminat no s’expandeix tant. Per això, encara que el resultat és molt semblant però les “petites bombolletes es de color” en aquest cas són més petites.

Quarta làmina de ceres: Retallem amb tisores un paper per la seva part més llarga, fent formes rectes i corbes. D’aquesta manera cream un perfil on hi apliquem cera d’un color. Col·loquem aquest foli retallat a sobre del bloc de dibuix i difuminen el color amb paper higiènic sobre la nostra làmina del bloc. Hem de repetir l'operació amb colors diferents i perfils variats almenys unes 20 vegades. Podem jugar amb perfils diferents i orientar la nostra manera de difuminar cap a llocs diferents.

He de reconèixer que el resultat és espectacular. M’encanta! Trob que és ideal per a treballar amb els nens/es, per a fer decoracions, per exemple de targetes de felicitació, per a il·lustracions, etc. S’hi poden trobar mil i un usos diferents. Quinta làmina de ceres: Dobleguem un foli tantes voltes com vulguem i puguem. A continuació retallem petits trossets. Quan desdobleguem el paper veiem les formes dels forats resultants. Sembla com els tovallonets que fèiem quan érem petits. Anem pintant amb ceres de colors diferents els perfils d'aquestes formes. Ho col·loquem a sobre del bloc de dibuix i difuminem. Com a resultat queden les formes amb diferents colors que s'han mesclat en difuminar-los.

Sisena làmina amb ceres: Hem de fer com la primera làmina de ceres. És a dir, hem de dibuixar una mena de trencaclosques i emplenar-los de cera. En acabar ara, a més, hem de difuminar el color. De moment deixem la làmina així perquè na Carmen ens donarà més indicacions del que hem de fer. M’ha costat bastant. M’he trobat de nou lluitant amb les ceres, sobretot pels cantonets. A més, ara hi ha una dificultat afegida: ho hem de difuminar sense mesclar els colors!! Mare meua, d’aquesta no me’n sortiré. He de posar molta paciència i jo no en tinc molta, ha ha!! Per a difuminar utilitzo paper higiènic però pels cantonets més difícils m’adono que els bastonets de les orelles són ideals. Clar, gairebé n’utilitzo un pot i la meva filla, que va mirant el que faig en silenci, em diu que els estic deixant molt macos. M’ha fet molta gràcia, perquè li agraden més els palets de colors que el meu dibuix, ha, ha! Estic pensant si els podria utilitzar per a fer alguna cosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada